Tourn

Hej igen!

Kommentera
 Tja mna vänner!
 
Sitter hemma efter många om och menoch väntar på mitt boendestöd.
Har även ddragit mig igenom månadens räkningar.
Lika deprimerande varje månad.
Har även strulat med busskort så har inte kunnat åka till skolan på två veckor. men tror jag ska åka imorgon.
Även om fredagar inte är något måste så känner jag att jag vill komma ifatt tills på måndag.
 
Anledningen till min ekonomiska knippa är för en gångs skull inte jag utan Förnedringskassan..... oj förlåt menar Försäkringskassan...
 
Som jag sagt tidigare så kom det nya regler för handikappsersättning vid årskiftet. Pga min fd godman kom mina papper inte in i tid vilket gjorde att fk tog bort min handikappsersättning.
Sen i december har jag kämpat för att få tillbaka den men de påstår att jag inte uppnår lägsta summan per år för att få ersättningen.
 
Lägsta summan är 12600 kr per år i mer kostnader pga handikapp.
Jag har då 37000 kr per år i merkostnade pga mitt handikapp.
 
Är det bara jag som tycker att fk borde få en lektion i matematik??
Förstår inte logiken där men men...
 
Hur som helst håller jag på att överklaga igen och denna gången går det upp i förvaltningsrätten. Det är sjukt att man måste va jävligt frisk för att få va sjuk/handikappad för att få den hjälp man behöver i dagens samhälle......
 
Aja, nu kommer mitt boendestöd så hörs en annan gång :P