Tourn

Utskrivning efter 4 månader

Kommentera
25 Mars blev jag åter igen inlagd på Mossle Rehabenhet Ekelid.
På fredag är det dags för utskrivning...
 
Det har hänt sååååå mycket under dessa 3 och en halv månad.
- Fått avslag av Jönköping Kommun angående LSS boende
- Blivit helt skuldfri
- Fått en inkomst
- Fått medicineringen justerad
- Fått ökad hjälpinsattser i vardagen
- Gjort slut med Markus
- Träffat en underbar person som har vänt upp och ner på mitt liv till något väldigt positivt.
- Fått och förlorat en hund
- Varit självskaddefri i två månader
- Hittat nya metoder som fungerar för mig
- Hittat balans mellan vardagen och mitt mående
- Hittat fler av mina triggar
- Har strullat till det odentligt en gång med alkohol
- Har haft flera vårdplaneringsmöten
- Fått glada besked
- Fått sorgliga besked
 
Ja listan kan göras mycket mycket längre....
Men kontentan av det hela är att jag har sagta men säkert börjat radera ut det dåliga i mitt liv och börjat ersätta det med positivitet.
Ja jag mår fortfarande väldigt dåligt, men för första gången på flera år känner jag att mina ben i alla fall är stadiga... Nu måste jag bara hitta den rätta vägen för mig...
 
Naturligtvis så är jag rädd för utskrivningen...
Är rädd att hamna tillbaka till samma mönster igen... 
Men samtidigt tror jag på mig själv för en gångs skull. För nu har jag mer att kämpa för.
 
Jag SKA nå mina mål och en dag ska jag bli frisk!!!